facebook

Що загрожує порушникам мовного закону: суми штрафів та всі нюанси

Сьогодні, 16 січня, вступили в силу зміни до закону про державну мову. Тепер у всіх сферах обслуговування і торгівлі зобов’язані надавати послуги і спілкуватися з клієнтом виключно українською мовою.

Про суми штрафів і всі нюанси нововведення розповів в ефірі програми “Розклад Кулініча” на Апостроф TV уповноважений уряду України з питань захисту державної мови Тарас Кремінь.


Найголовнішим питанням стало те, як і кого будуть карати за порушення або недотримання нових правил.

“На першому етапі ми попереджаємо і даємо рекомендації для виправлення самої ситуації. Штрафи накладаються на злісних порушників мовного закону. Якщо протягом року буде зафіксовано за допомогою аудіо- або відеозасобів кілька таких порушень, то ми формуємо не просто попередження, а протокол, і виносимо його у вигляді штрафів. Я не кажу, що це кращий спосіб, але законом передбачені штрафні санкції по відношенню до злісних порушників мовного закону”, – пояснив Тарас Кремінь.

Омбудсмен пропонує цікавий варіант вирішення питання з тими, хто буде злісно і систематично порушувати цей закон:

“Я за те, щоб на офіційних сторінках державних установ публікувати списки злісних не виконавців мовного закону. Сьогодні величезна кількість представників сфери обслуговування – це люди, які підставили нам плече за допомогою різних засобів. Тому зараз йде потужна інформаційна кампанія на захист 30-ї статті мовного закону”.

Ще одним важливим і хвилюючим всіх питанням стала система штрафу за відмову обслуговування українською мовою. Адже важливо розуміти, скільки, кому і за що доведеться заплатити. Головне – розуміти, що проблему завжди можна вирішити по-різному:

Читайте також:  Українці отримуватимуть дві пенсії: у Кабміні розповіли про нововведення

“Якщо виникла подібна ситуація, є два варіанти. Перший – розібратися на місці. Попросити продавчиню, персонал, банківського співробітника, медичного консультанта використовувати державну мову. За замовчуванням першою повинна бути державна мова. Якщо клієнт попросить спілкуватися на іншій – будь ласка. Другий варіант – звернення до керівників установи, дзвонити на гарячу лінію. Крім усього іншого, це може бути розцінено як порушення закону про захист прав споживачів. Якщо і цей варіант не спрацьовує, то на нашому сайті є форма для скарги. Деякі скаржаться на відсутність мобільних додатків. За півроку нашої роботи ми ще не встигли цього зробити, але це в планах на 2021-й”, – пояснює Тарас Кремінь.

Що ж стосується грошових штрафів, то вони будуть застосовуватися не відразу, і суми їх будуть різними.

“Протягом 30 днів ми фіксуємо ситуацію, з’ясовуємо її і відправляємо рекомендації для її виправлення. Якщо тривають системні порушення, то ми говоримо про штрафи, виносимо постанову, яку може бути оскаржено в суді. Штрафи становитимуть від 5100 до 6800 грн. Штраф буде виноситися не персоналу, а безпосередньо власнику мережі”, – додав омбудсмен.

Джерело.



Категорії: